Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich
Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich
ul. św. Brata Alberta 1, 26-600 Radom
Technikum i branżowa szkoła I stopnia
Technikum i branżowa szkoła I stopnia
Nauka i praktyka w jednym miejscu
Nauka i praktyka w jednym miejscu
Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich
Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich
ul. św. Brata Alberta 1, 26-600 Radom
Projekty i programy unijne
Projekty i programy unijne
Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich
Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich
ul. św. Brata Alberta 1, 26-600 Radom
Praktyki w szkole i w zakładach pracy
Praktyki w szkole i w zakładach pracy
Staże zagraniczne we Włoszech, Hiszpanii lub Portugalii
Staże zagraniczne we Włoszech, Hiszpanii lub Portugalii
Previous Next Play Pause

Technik obsługi turystycznej organizuje działalność turystyczną, imprezy i usługi turystyczno-rekreacyjne, obsługuje klientów korzystających z usług turystycznych, prowadzi informację turystyczną, stosuje przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, posługuje się językiem obcym podczas organizacji i realizacji imprez turystycznych, organizuje prace zespołu i współpracuje z organizatorami ruchu turystycznego. Sporządza dokumentację rozliczeniową i rezerwacyjną. Wykonuje prace biurowe. Realizuje zadania w systemach rezerwacyjnych, prowadzi także działania marketingowe na rzecz turystyki.
Dba o jakość świadczonych usług i zadowolenie klienta.
 

Kierunek dla kochających turystykę, podróże, piękno świata i naturę.


Program nauczania obejmuje przedmioty ogólnokształcące/w tym dwa języki obce/ oraz zawodowe teoretyczne i praktyczne:

  • język obcy zawodowy, 
  • podstawy działalności przedsiębiorstwa turystycznego,
  • podstawy turystyki,
  • planowanie i organizacja imprez turystycznych,
  • marketing usług turystycznych,
  • geografia turystyczna,
  • informacja turystyczna i sprzedaż usług,
  • pracownia informacji turystycznej,
  • pracownia turystyki,
  • obsługa informatyczna w turystyce,
  • praktyka zawodowa (w kl. II - 5h/tydz., w kl. III - 4 tygodnie).

Dobre przygotowanie zawodowe oraz uzyskanie świadectwa maturalnego pozwoli absolwentom na zdobycie konkretnego, atrakcyjnego zawodu i na kontynuowanie nauki na studiach wyższych lub kursach kwalifikacyjnych.

Aby uzyskać tytuł zawodowy - technik obsługi turystycznej - uczeń musi potwierdzić umiejętności z zakresu dwóch kwalifikacji: planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych, prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych, a także uzyskać średnie wykształcenie.

Kształcenie praktyczne odbywa się w pracowniach szkolnych, biurach podróży, punktach informacji turystycznej oraz innych podmiotach świadczących usługi turystyczne.
Istnieje również możliwość odbycia 3-tygodniowych praktyk we Włoszech, Portugalii lub w Hiszpanii.

INNOWACJA „Świat bez barier” – język migowy w usługach turystycznych i hotelarskich
Zakres tematyczny obejmuje zagadnienia z zakresu komunikacji niewerbalnej, gramatyki twarzy, savoir-vivre wobec głuchych, sposobów nawiązania kontaktu, znaków daktylograficznych, polskiego alfabetu palcowego, znaków ideograficznych oraz znaków związanych z zawodem. Celem innowacji jest kształcenie umiejętności zgodnych z potrzebami rynku pracy, rozwijanie specyficznych kompetencji komunikacyjnych potrzebnych w środowisku pracy, uwrażliwienie na problemy osób niepełnosprawnych w społeczeństwie, rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły.

Uczniowie korzystają z autorskich skryptów, prezentacji oraz filmów dydaktycznych. Zaplanowane są także ćwiczenia praktyczne z grupą wolontariuszy z Polskiego Związku Głuchych oraz ze SOSW dla dzieci głuchych i niedosłyszących w Radomiu.

Możliwości zatrudnienia:

Możesz pracować zarówno w kraju jak i zagranicą jako pracownik biura podróży, izby turystyki lub punktu informacji turystycznej, organizator wyjazdów turystycznych, kierownik wycieczek, sprzedawca produktów turystycznych, przewodnik turystyczny, stewardessa/steward. Możesz pracować także w hotelach, agroturystyce, klubach, stowarzyszeniach i innych organizacjach zajmujących się wspieraniem i rozwojem turystyki.

folder reklamowy [pdf]

Back to top