Dnia 17 października 2013 r. wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Poznania, którą przygotowaliśmy na zajęciach praktycznych. Głównym celem była wizyta na targach turystycznych i zwiedzanie miasta.
Z Radomia wyjechaliśmy o godzinie 5.30. Podróż trwała 6 godzin.
Po przyjeździe do Poznania wyruszyliśmy na Stary Rynek, który jest trzecim co do wielkości w Polsce i jednym z największych w Europie. Uznawany jest za jeden z najpiękniejszych w kraju.
O godzinie 12.00 obejrzeliśmy pokaz „trykających się rogami koziołków” na ratuszowej wieży. Pani przewodnik opowiedziała nam o nich legendę. Po pokazie rozpoczęliśmy wycieczkę. Odwiedziliśmy Kościół Farny, Bazylikę i jej podziemie. Podziwialiśmy zamek, poznańskie kamienice i domki budnicze. W czasie spaceru, mijając cukiernię usłyszeliśmy opowieść o „rogalach świętomarcińskich” z nadzieniem z białego maku, tradycyjnie przygotowywanych w Poznaniu z okazji dnia św. Marcina – 11 listopada. Złote koziołki na pl. Kolegiackim przyniosą nam szczęście (ponoć dzieje się tak po pogłaskaniu ich).
Po 2-godzinnym zwiedzaniu udaliśmy się na obiad. Po południu odwiedziliśmy Pierwszą Poznańską Manufakturę Zdrowych Słodyczy „słodka cytrynka”. Poznaliśmy przepisy na słodycze wykonywane ręcznie z naturalnych składników, które mają 150 lat. Obejrzeliśmy pokaz tworzenia słodyczy, następnie własnoręcznie wykonaliśmy lizaki. Po 2 godzinach spędzonych w cukierni udaliśmy się na Rynek, alby zakupić pamiątki.
Nocowaliśmy w centrum miasta w hostelu „Cinnamon”.
Następnego dnia na Targach Produktów i Regionów Turystycznych TOURSALON 2013 spotkaliśmy się z przedstawicielami z branży turystycznej z Polski i zagranicy, z polskimi touroperatorami i agentami. Znaleźliśmy wiele inspiracji na udany urlop, ciekawe spędzanie czasu wolnego, zapoznaliśmy się z prezentacją krajów, regionów, najnowszych ofert i atrakcji turystycznych. Zdobyliśmy materiały do naszej pracowni turystycznej.
Bezpośrednio po targach pojechaliśmy do Lichenia, gdzie mogliśmy zwiedzić część Bazyliki, która była bardzo okazała i bogato zdobiona.
Wycieczkę zaliczamy do bardo udanych, więcej takich chcemy.! ;)