PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie
technik hotelarstwa potrafi:
- klasyfikować obiekty hotelarskie i noclegowe
- wykonywać prace związane z utrzymaniem czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych oraz w części rekreacyjnej obiektu świadczącego usługi hotelarskie
- przygotowywać jednostki mieszkalne dla gości hotelowych
- przestrzegać zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości
- przygotowywać śniadania hotelowe i room-service na zamówienie gościa
- użytkować sprzęt i urządzenia pomocniczego przygotowania i podawania potraw i napojów śniadaniowych
- obsługiwać seminaria/konferencje w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- realizować zamówienie gościa na usługi dodatkowe, zgodnie z ofertą obiektu świadczącego usługi hotelarskie
- przygotowywać oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości
- stosować zasady rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup zorganizowanych
- stosować procedury przyjmowania i wykwaterowania gości w recepcji hotelowej
- dokonywać rezerwacji usług hotelarskich, wykorzystując systemy rezerwacyjne
- przygotowywać dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich
- obsługiwać gości w recepcji
- udzielać informacji w języku polskim i w języku obcym nowożytnym gościom obiektu hotelarskiego
- sporządzać dokumentację związaną z procedurami check-in i check-out oraz pobytem gościa w hotelu
- przygotować informacje związane z obsługą gościa dla innych komórek organizacyjnych obiektu
- przyjmować płatności za realizację usług hotelarskich
- sporządzać dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości
- rozliczać zgodnie z procedurami koszty pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
- organizować pracę małego zespołu i nią kierować