2
4
3

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik hotelarstwa potrafi:

  • klasyfikować obiekty hotelarskie i noclegowe
  • wykonywać prace związane z utrzymaniem czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych oraz w części rekreacyjnej obiektu świadczącego usługi hotelarskie
  • przygotowywać jednostki mieszkalne dla gości hotelowych
  • przestrzegać zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości
  • przygotowywać śniadania hotelowe i room-service na zamówienie gościa
  • użytkować sprzęt i urządzenia pomocniczego przygotowania i podawania potraw i napojów śniadaniowych
  • obsługiwać seminaria/konferencje w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • realizować zamówienie gościa na usługi dodatkowe, zgodnie z ofertą obiektu świadczącego usługi hotelarskie
  • przygotowywać oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości
  • stosować zasady rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup zorganizowanych
  • stosować procedury przyjmowania i wykwaterowania gości w recepcji hotelowej
  • dokonywać rezerwacji usług hotelarskich, wykorzystując systemy rezerwacyjne
  • przygotowywać dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich
  • obsługiwać gości w recepcji
  • udzielać informacji w języku polskim i w języku obcym nowożytnym gościom obiektu hotelarskiego
  • sporządzać dokumentację związaną z procedurami check-in i check-out oraz pobytem gościa w hotelu
  • przygotować informacje związane z obsługą gościa dla innych komórek organizacyjnych obiektu
  • przyjmować płatności za realizację usług hotelarskich
  • sporządzać dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości
  • rozliczać zgodnie z procedurami koszty pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

Back to top