4
3
2

to hasło XII edycji Olimpiady Wiedzy o Turystyce.
Parki rozrywki – obiekty niezwykłe, oferujące różnorodne atrakcje, które mają na celu zapewnienie zabawy i rozrywki, w których każdy niezależnie od wieku może doświadczyć fantastycznej przygody. Są to specjalnie zaplanowane i kompleksowo zagospodarowane przestrzenie, dysponujące świetnymi warunkami do rekreacji, bezpiecznego wypoczynku i urozmaiconych aktywności na świeżym powietrzu. Tworzą magiczne strefy zabawy (dla dzieci, młodzieży i dorosłych), są pełne spektakularnych atrakcji oraz innych niesamowitych form rozrywki, przez co zapewniają niezapomniane przeżycia. Atmosferę miejsca dopełniają ciekawe dekoracje i stylizacje, fantastyczne postacie, wyjątkowe pokazy i widowiska, ekscytujące atrakcje i niespodzianki. Kluczem do sukcesu, poza świetną i przemyślaną organizacją, jest również profesjonalna kadra zapewniająca wysoką jakość obsługi i świadczonych usług. Dobrze przygotowana oferta nawet dla najbardziej wymagających klientów sprawia, że mogą w pełni cieszyć się i korzystać z uroków zabawy.

W tym roku w etapie centralnym naszą szkołę reprezentowały Julia i Oliwia. Dziewczyny rozwiązywały test i zadanie o tematyce związanej m.in. z parkami rozrywki.
Zadaniem finalistów będzie zaprezentowanie własnego pomysłu na nową atrakcję turystyczną w formie parku rozrywki/parku tematycznego wraz z określeniem jego zagospodarowania turystycznego. Uczestnicy będą musieli wykazać, że wykreowany przez nich pomysł dostarczy turystom wielu doświadczeń, niezapomnianych wrażeń oraz stanie się atrakcyjnym elementem imprezy turystycznej oraz regionu.
Życzymy powodzenia:)


  

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Technik organizacji turystyki organizuje działalność turystyczną, imprezy i usługi turystyczno-rekreacyjne, obsługuje klientów korzystających z usług turystycznych, prowadzi informację turystyczną, stosuje przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, posługuje się językiem obcym podczas organizacji i realizacji imprez turystycznych, organizuje prace zespołu i współpracuje z organizatorami ruchu turystycznego. Sporządza dokumentację rozliczeniową i rezerwacyjną. Wykonuje prace biurowe. Realizuje zadania w systemach rezerwacyjnych, prowadzi także działania marketingowe na rzecz turystyki. Dba o jakość świadczonych usług i zadowolenie klienta.

NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA

  • uzyskanie certyfikatu kwalifikacji zawodowej:
    • HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych
    • HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych
  • uzyskanie dyplomu zawodowego po zdaniu egzaminu zawodowego w zakresie w.w. kwalifikacji i ukończeniu szkoły
  • przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach

W TRAKCIE ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH NAUCZYSZ SIĘ

  • organizowania działalności turystycznej
  • organizowania imprez i usług turystycznych
  • obsługiwania klientów korzystających z usług turystycznych
  • rozliczania imprez i usług turystycznych 

NAUCZANE JĘZYKI OBCE

język angielski (pierwszy, kontynuacja, 3h/3h/3h/4h/5h)
język niemiecki (drugi, początkujący, 2h/2h/2h/1h/1h)
język zawodowy angielski
język migowy
język hiszpański podstawy

INNOWACJE

Flight attendant (stewardessa/steward) – praca personelu pokładowego
Spacerkiem po Europie - przewodnik po Europie w j. angielskim w klasie trzeciej (na zajęciach pracowni geografii turystycznej)
Dove vai udzielanie informacji w języku włoskim w klasie trzeciej (na zajęciach organizacji informacji turystycznej)

PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE
Technik organizacji turystyki powinien charakteryzować się:

  • miłą aparycją, wysoką kulturą osobistą
  • otwartością i gościnnością
  • uprzejmością i cierpliwością
  • komunikatywnością
  • dobrą organizacją pracy
  • umiejętnością harmonijnego współdziałania z innymi
  • wytrwałością w działaniu
  • kreatywnością
  • asertywnością i odpornością na stres
  • znajomością języków obcych
  • znajomością obsługi komputera, urządzeń cyfrowych, stosowaniem programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań
  • dążeniem do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia umiejętności zawodowych

Kształcenie praktyczne odbywa się w pracowniach szkolnych i obiektach świadczących usługi turystyczne. Na zajęciach praktycznych obowiązuje ubiór "roboczy" i "służbowy" /określony przez nauczycieli przedmiotów zawodowych i statut szkoły/.
Istnieje również możliwość odbycia 3-tygodniowych praktyk we Włoszech, w Hiszpanii lub Portugalii.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możesz pracować zarówno w kraju jak i za granicą jako pracownik biura podróży, izby turystyki lub punktu informacji turystycznej, organizator wyjazdów turystycznych, kierownik wycieczek, sprzedawca produktów turystycznych, przewodnik turystyczny, pilot wycieczek, stewardessa/steward, animator czasu wolnego. Możesz pracować także w hotelach, agroturystyce, klubach, stowarzyszeniach i innych organizacjach zajmujących się wspieraniem i rozwojem turystyki.

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik organizacji turystyki potrafi:

  • organizować działania marketingowe
  • wykorzystywać innowacje technologiczne w branży turystycznej
  • charakteryzować atrakcyjność turystyczną Europy i wybranych krajów świata
  • przygotowywać programy imprez turystycznych
  • dobierać usługi turystyczne w zależności od potrzeb klientów i rodzaju turystyki
  • wykorzystywać programy komputerowe i aplikacje internetowe do planowania imprez turystycznych
  • kalkulować ceny imprez i usług turystycznych
  • sporządzać dokumenty związane z rezerwacją usług i imprez turystycznych
  • udzielać informacji turystycznej podczas obsługi klienta w turystyce w języku polskim i obcym nowożytnym
  • stosować zasady obsługi klienta podczas wykonywania zadań zawodowych
  • prowadzić sprzedaż imprez i usług turystycznych
  • rozliczać koszty imprez i usług turystycznych
  • wykonywać zadania pilota wycieczek oraz przewodnika turystycznego podczas realizacji imprez
  • organizować czas wolny uczestników imprezy turystycznej uwzględniając miejsce jej realizacji
  • posługiwać się językiem obcym zawodowym w stopniu podstawowym
  • przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony środowiska
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

 W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie szkół średnich biorą udział w XI Olimpiadzie Wiedzy o Turystyce, której tematem przewodnim jest niematerialne dziedzictwo kulturowe w turystyce. Pretekstem do podjęcia takiego tematu są obchodzone w 2023 r. dwa jubileusze: 20-lecia przyjęcia Konwencji UNESCO w sprawie ochrony niematerialnego dziedzictwa kulturowego i 10-lecia Krajowej listy niematerialnego dziedzictwa kulturowego. Wydarzeniom tym towarzyszy wędrująca po Polsce plenerowa wystawa czasowa Tradycje od pokoleń. Niematerialne dziedzictwo kulturowe w Polsce, podczas której organizowane są liczne wydarzenia dodatkowe.
Celem organizatorów XI Olimpiady Wiedzy o Turystyce, która zostanie zorganizowana pod hasłem „W poszukiwaniu tradycji – dziedzictwo niematerialne w turystyce”, jest zainteresowanie uczestników poznaniem dziedzictwa, zwłaszcza własnego regionu, jak również zaangażowanie ich w przekaz międzypokoleniowy poprzez bezpośredni kontakt ze wspólnotami depozytariuszy tradycji oraz dbałość o pamięć i zachowanie lokalnych zwyczajów. Uczestnicy XI Olimpiady będą mieli możliwość podzielenia się swoją wiedzą oraz doświadczeniem z zakresu niematerialnego dziedzictwa kulturowego, w tym z tradycjami, zwyczajami, obrzędami czy też umiejętnościami. W etapie okręgowym, który odbył się w Warszawie w dniu 04.01.2024 roku naszą szkołę reprezentowały Maja z klasy 2OT i Julia z klasy 3OT.
Opiekun mgr Ewa Guść

404600243_334026832932788_8853478265860898120_n
404522886_1348037722540933_2203747352461747330_n
Previous Next Play Pause

fot. E. Miedziocha, O. Krzyczkowska, A. Słabosz, A. Górnik

349282154_145619728509265_6100703338528188632_n
346132406_955009582303725_1239764074604704017_n
350371965_278195814653812_2450383517173473904_n
345156385_581651383854931_5761812568360205282_n
345262917_1353436781880788_3108503792342287998_n
343725036_259429336569420_6218304676063318067_n
350361373_658122346139109_8843795616839738226_n
349254686_261672676409485_1357236849479733161_n
346130740_213425068151959_1660141363388215479_n
343778407_627259315990887_5106278986714126436_n
344777602_195606416760038_3627201024568531320_n
343600904_994036988707765_3608595005443414986_n
349699729_594485232776685_3252291341862103104_n
a
344955309_6252524144861067_615863050738117365_n
344799540_719710876573676_9010905470724650283_n
343690949_801293251238836_8130241788981211003_n
343849720_988605802140608_970316431611687329_n
343294361_755097759691737_4757609271609301782_n
346134836_634950041485056_3713300113202443176_n
350023317_1223461908309952_8236492698410556813_n
350675047_1690789614675039_953750997798977950_n
343287410_1199373980774372_8764314814257093728_n
350356419_980940746264738_3218528752187359025_n
343778719_728288969047476_1465480054978093553_n
349314046_1007119640184870_5544665732680544416_n
343442883_998106794687153_876806649482603627_n
350358020_891790532521919_8299859457717343948_n
349268360_932326881402998_2533145054056477016_n
349213696_627539019000072_281028383043150106_n
345023844_584961253616840_1496888477783793928_n
349224355_224572593657884_388779159006556548_n
349560737_913191656426550_5301176111367016417_n (1)
350090894_3456392817961118_3226194784877068326_n
350205879_958443378824177_2943783269967553968_n
346166712_152456967692142_8011160325541374085_n
350088368_637857558209684_3949042409784908511_n
350365407_204068479186025_2569632610366552195_n
345100652_1023808272363075_7213167380681604029_n
345257830_1004014927634363_2866901157225444216_n
350386238_1227343101296434_3957775269112203538_n
350312466_1429265294501204_7633962225245317095_n
349215119_183016531381643_658942099453114055_n
349556745_3614937698730127_4537435063937001915_n
349212758_235154295799526_9092725749593192500_n
349031079_637725961188047_7755352157567356709_n
349248945_795410535131074_508919071595819895_n
345259477_2230844280444529_5971289881717226266_n
349265344_256851650252963_9089903772186108530_n
346135493_988185469018929_7194391129656622716_n

Kolejna ciekawa lekcja klasy 1OTp i 2OT.
Realizując innowację "Obsługa personelu pokładowego - steward/stewardessa" zapoznaliśmy się z infrastrukturą naszego lotniska Warszawa - Radom.
W roli oprowadzającego absolwent naszej szkoły Robert - obecne pracownik LOT-u.
Dziękujemy było naprawdę inspirująco.

lotr8
lotr9
lotr6
lotr11
lotr12
lot5
lotr1
lotr2
348356532_2676393022502309_7523338787664761835_n
348356612_1415040269331934_8344030746509411036_n
348356709_1218181645507444_6755724843502957676_n
348356722_1233973284178878_6716602945352166396_n
348356425_203192965466195_3056141358514067100_n
348355358_988327648857175_2076989527284435649_n
348356609_966178384529342_8008369210043957139_n
348356589_627529755652972_5195671845682526649_n
Previous Next Play Pause

Back to top