CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Technik organizacji turystyki organizuje działalność turystyczną, imprezy i usługi turystyczno-rekreacyjne, obsługuje klientów korzystających z usług turystycznych, prowadzi informację turystyczną, stosuje przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, posługuje się językiem obcym podczas organizacji i realizacji imprez turystycznych, organizuje prace zespołu i współpracuje z organizatorami ruchu turystycznego. Sporządza dokumentację rozliczeniową i rezerwacyjną. Wykonuje prace biurowe. Realizuje zadania w systemach rezerwacyjnych, prowadzi także działania marketingowe na rzecz turystyki. Dba o jakość świadczonych usług i zadowolenie klienta.
NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA
- uzyskanie certyfikatu kwalifikacji zawodowej:
- HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych
- HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych
- uzyskanie dyplomu zawodowego po zdaniu egzaminu zawodowego w zakresie w.w. kwalifikacji i ukończeniu szkoły
- przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach
W TRAKCIE ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH NAUCZYSZ SIĘ
- organizowania działalności turystycznej
- organizowania imprez i usług turystycznych
- obsługiwania klientów korzystających z usług turystycznych
- rozliczania imprez i usług turystycznych
NAUCZANE JĘZYKI OBCE
język angielski (pierwszy, kontynuacja, 3h/3h/3h/4h/5h)
język niemiecki (drugi, początkujący, 2h/2h/2h/1h/1h)
język zawodowy angielski
język migowy
język hiszpański podstawy
INNOWACJE
Flight attendant (stewardessa/steward) – praca personelu pokładowego
Spacerkiem po Europie - przewodnik po Europie w j. angielskim w klasie trzeciej (na zajęciach pracowni geografii turystycznej)
Dove vai udzielanie informacji w języku włoskim w klasie trzeciej (na zajęciach organizacji informacji turystycznej)
PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE
Technik organizacji turystyki powinien charakteryzować się:
- miłą aparycją, wysoką kulturą osobistą
- otwartością i gościnnością
- uprzejmością i cierpliwością
- komunikatywnością
- dobrą organizacją pracy
- umiejętnością harmonijnego współdziałania z innymi
- wytrwałością w działaniu
- kreatywnością
- asertywnością i odpornością na stres
- znajomością języków obcych
- znajomością obsługi komputera, urządzeń cyfrowych, stosowaniem programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań
- dążeniem do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia umiejętności zawodowych
Kształcenie praktyczne odbywa się w pracowniach szkolnych i obiektach świadczących usługi turystyczne. Na zajęciach praktycznych obowiązuje ubiór "roboczy" i "służbowy" /określony przez nauczycieli przedmiotów zawodowych i statut szkoły/.
Istnieje również możliwość odbycia 3-tygodniowych praktyk we Włoszech, w Hiszpanii lub Portugalii.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możesz pracować zarówno w kraju jak i za granicą jako pracownik biura podróży, izby turystyki lub punktu informacji turystycznej, organizator wyjazdów turystycznych, kierownik wycieczek, sprzedawca produktów turystycznych, przewodnik turystyczny, pilot wycieczek, stewardessa/steward, animator czasu wolnego. Możesz pracować także w hotelach, agroturystyce, klubach, stowarzyszeniach i innych organizacjach zajmujących się wspieraniem i rozwojem turystyki.
PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie
technik organizacji turystyki potrafi:
- organizować działania marketingowe
- wykorzystywać innowacje technologiczne w branży turystycznej
- charakteryzować atrakcyjność turystyczną Europy i wybranych krajów świata
- przygotowywać programy imprez turystycznych
- dobierać usługi turystyczne w zależności od potrzeb klientów i rodzaju turystyki
- wykorzystywać programy komputerowe i aplikacje internetowe do planowania imprez turystycznych
- kalkulować ceny imprez i usług turystycznych
- sporządzać dokumenty związane z rezerwacją usług i imprez turystycznych
- udzielać informacji turystycznej podczas obsługi klienta w turystyce w języku polskim i obcym nowożytnym
- stosować zasady obsługi klienta podczas wykonywania zadań zawodowych
- prowadzić sprzedaż imprez i usług turystycznych
- rozliczać koszty imprez i usług turystycznych
- wykonywać zadania pilota wycieczek oraz przewodnika turystycznego podczas realizacji imprez
- organizować czas wolny uczestników imprezy turystycznej uwzględniając miejsce jej realizacji
- posługiwać się językiem obcym zawodowym w stopniu podstawowym
- przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony środowiska
- przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
- organizować pracę małego zespołu i nią kierować
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie szkół średnich biorą udział w XI Olimpiadzie Wiedzy o Turystyce, której tematem przewodnim jest niematerialne dziedzictwo kulturowe w turystyce. Pretekstem do podjęcia takiego tematu są obchodzone w 2023 r. dwa jubileusze: 20-lecia przyjęcia Konwencji UNESCO w sprawie ochrony niematerialnego dziedzictwa kulturowego i 10-lecia Krajowej listy niematerialnego dziedzictwa kulturowego. Wydarzeniom tym towarzyszy wędrująca po Polsce plenerowa wystawa czasowa Tradycje od pokoleń. Niematerialne dziedzictwo kulturowe w Polsce, podczas której organizowane są liczne wydarzenia dodatkowe.
Celem organizatorów XI Olimpiady Wiedzy o Turystyce, która zostanie zorganizowana pod hasłem „W poszukiwaniu tradycji – dziedzictwo niematerialne w turystyce”, jest zainteresowanie uczestników poznaniem dziedzictwa, zwłaszcza własnego regionu, jak również zaangażowanie ich w przekaz międzypokoleniowy poprzez bezpośredni kontakt ze wspólnotami depozytariuszy tradycji oraz dbałość o pamięć i zachowanie lokalnych zwyczajów. Uczestnicy XI Olimpiady będą mieli możliwość podzielenia się swoją wiedzą oraz doświadczeniem z zakresu niematerialnego dziedzictwa kulturowego, w tym z tradycjami, zwyczajami, obrzędami czy też umiejętnościami. W etapie okręgowym, który odbył się w Warszawie w dniu 04.01.2024 roku naszą szkołę reprezentowały Maja z klasy 2OT i Julia z klasy 3OT.
Opiekun mgr Ewa Guść
Kolejna ciekawa lekcja klasy 1OTp i 2OT.
Realizując innowację "Obsługa personelu pokładowego - steward/stewardessa" zapoznaliśmy się z infrastrukturą naszego lotniska Warszawa - Radom.
W roli oprowadzającego absolwent naszej szkoły Robert - obecne pracownik LOT-u.
Dziękujemy było naprawdę inspirująco.
i spotkanie z ciekawymi ludźmi - Panem Dyrektorem lotniska Warszawa-Radom i Robertem - pracownikiem lotniska, absolwentem naszej szkoły.
Lewy margines - prosty wskazuje na osobę silną i zdyscyplinowaną, wąski oznacza lęk (...)
Pismo proste charakteryzuje człowieka trzeźwo myślącego, starającego się żyć zgodnie z przepisami. Ludzie piszący z lekkim nachyleniem w prawo są bardzo komunikatywni, uczciwi, mogą jednak także często zmieniać zdanie (...)
Litery rozciągające się ku górze oznaczają bardzo często, że stawia je osoba o silnym charakterze i zainteresowaniach intelektualnych (...)
Okrągłe i pełne pismo charakteryzuje ludzi o dużej fantazji, potrafiących sobie radzić w trudnych sytuacjach (...)
Przedmiot: Kaligrafia
www.muzeum-radom.pl