4
3
2


CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Technik hotelarstwa świadczy usługi kompleksowej obsługi gości w obiekcie hotelowym. Planuje, oferuje, koordynuje oraz wykonuje usługi hotelarskie; ustala zestaw oferowanych usług hotelarskich, sposób ich świadczenia oraz opracowuje politykę handlową; współpracuje z innymi instytucjami oferującymi usługi hotelarskie oraz zbiera opinie o preferencjach klientów, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski. Udziela informacji turystycznej. Sporządza dokumentację rozliczeniową i rezerwacyjną. Utrzymuje porządek w obiekcie hotelowym. Wykonuje prace biurowe.

NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA

  • uzyskanie certyfikatu kwalifikacji zawodowej:
    • HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
    • HGT.06. Realizacja usług w recepcji
  • uzyskanie dyplomu zawodowego po zdaniu egzaminu zawodowego w zakresie w.w. kwalifikacji i ukończeniu szkoły
  • przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach 

W TRAKCIE ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH NAUCZYSZ SIĘ

  • prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich
  • rezerwowania usług hotelarskich
  • utrzymywania czystości i porządku w obiekcie hotelarskim
  • wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji
  • przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

NAUCZANE JĘZYKI OBCE

język angielski (pierwszy, kontynuacja, 3h/3h/3h/4h/5h),
język francuski (drugi, początkujący, 2h/2h/2h/1h/1h)

język zawodowy angielski
język migowy

PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE
Technik hotelarstwa powinien charakteryzować się:

  • miłą aparycją, wysoką kulturą osobistą
  • otwartością i gościnnością
  • uprzejmością i cierpliwością
  • komunikatywnością
  • dobrą organizacją pracy
  • umiejętnością harmonijnego współdziałania z innymi
  • asertywnością i odpornością na stres
  • dyskrecją
  • znajomością języków obcych
  • znajomością obsługi komputera, urządzeń cyfrowych, stosowaniem programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań
  • dążeniem do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia umiejętności zawodowych

Kształcenie praktyczne odbywa się w pracowniach szkolnych oraz obiektach świadczących usługi hotelarskie. Na zajęciach praktycznych obowiązuje ubiór "roboczy" i "służbowy" /określony przez nauczycieli przedmiotów zawodowych i statut szkoły/.
Istnieje również możliwość odbycia 3-tygodniowych praktyk we Włoszech, w Hiszpanii lub Portugalii.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możesz pracować zarówno w kraju jak i za granicą. Typowymi miejscami pracy technika hotelarstwa są obiekty bazy noclegowej takie jak: hotele, motele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, uzdrowiska, zajazdy, gościńce, schroniska, kwatery prywatne i inne, a także współczesna baza ruchoma: promowa, żeglugowa, kolejowa, lotnicza i inne. Masz możliwość prowadzenia własnej działalności hotelarskiej lub agroturystycznej.

   

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik hotelarstwa potrafi:

  • klasyfikować obiekty hotelarskie i noclegowe
  • wykonywać prace związane z utrzymaniem czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych oraz w części rekreacyjnej obiektu świadczącego usługi hotelarskie
  • przygotowywać jednostki mieszkalne dla gości hotelowych
  • przestrzegać zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości
  • przygotowywać śniadania hotelowe i room-service na zamówienie gościa
  • użytkować sprzęt i urządzenia pomocniczego przygotowania i podawania potraw i napojów śniadaniowych
  • obsługiwać seminaria/konferencje w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • realizować zamówienie gościa na usługi dodatkowe, zgodnie z ofertą obiektu świadczącego usługi hotelarskie
  • przygotowywać oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości
  • stosować zasady rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup zorganizowanych
  • stosować procedury przyjmowania i wykwaterowania gości w recepcji hotelowej
  • dokonywać rezerwacji usług hotelarskich, wykorzystując systemy rezerwacyjne
  • przygotowywać dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich
  • obsługiwać gości w recepcji
  • udzielać informacji w języku polskim i w języku obcym nowożytnym gościom obiektu hotelarskiego
  • sporządzać dokumentację związaną z procedurami check-in i check-out oraz pobytem gościa w hotelu
  • przygotować informacje związane z obsługą gościa dla innych komórek organizacyjnych obiektu
  • przyjmować płatności za realizację usług hotelarskich
  • sporządzać dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości
  • rozliczać zgodnie z procedurami koszty pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

Tegoroczny etap centralny odbywał się w dniach 25-27 marca w należącym do Polskich Hoteli Niezależnych (współorganizator Olimpiady) hotelu Willa Port***** w Ostródzie, gdzie uczniowie stanęli do rywalizacji o najwyższe trofeum. Podczas pobytu finaliści mogli również poznać podstawowe procesy w hotelu oraz wszystkie działy obsługi, przez dwa dni rywalizacji mogli również poczuć się jak prawdziwi goście obiektu.

 

Nasza szkoła jako członek Konsorcjum szkół branżowych Ho-Ga-Tur współorganizatora Olimpiady również uczestniczyła w tym przedsięwzięciu.

 

Do etapu szkolnego zawodów II edycji OUH zgłosiło się aż 3 267 uczestników ze 179 szkół ponadpodstawowych kształcących w zawodach hotelarskich. II edycję Olimpiady Umiejętności Hotelarskich „SUKCES W HOTELARSTWIE TO TEŻ ODKRYWANIE POTRZEB GOŚCIA BIZNESOWEGO” zwyciężyła Kseniia Shevchenko z Zespołu Szkół Gastronomicznych we Wrocławiu, otrzymując tym samym tytuł Mistrza Umiejętności Hotelarskich. II miejsce należało do Anity Krawiec z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Tarnowie, III miejsce zajęła Wiktoria Staszewska z Zespołu Szkół nr 8 w Szczecinie.
Podczas tegorocznego etapu centralnego zorganizowane zostały również zajęcia edukacyjne dla nauczycieli przybyłych do Ostródy wraz z podopiecznymi uczniami, którzy wzięli udział w warsztatach „ Współczesne hotelarstwo – trendy i zmiana oczekiwań Gości”, które przeprowadził Paweł Lewtak – Prezes Zarządu Hoteli Warszawskich Syrena, wiceprezydent EHMA, „IT i sztuczna inteligencja w Hotelarstwie”, które przeprowadziła Joanna Kulesza – Head of Customer Success w Profitroom oraz „Instrumenty dostosowywania kwalifikacji do potrzeb branż turystycznych, które przeprowadzili prof. dr hab. Hanna Zawistowska (SGH, SRKT), Józef Ratajski (SRKT) oraz Bartosz Prońko (Zespół Szkół Ekonomicznych Kielce).

  

Zachęcamy naszych uczniów z klas o profilu hotelarskim do zaangażowania się w III Edycję Olimpiady, która rozpocznie się już w październiku 2024 roku.
Poniżej linki do relacji z Olimpiady
https://www.telewizjaolsztyn.pl/artykul/22526,olimpiada-umiejetnosci-hotelarskich
Zapraszamy: R. Danasiewicz i U. Tusiek

20 lutego 2024 roku uczniowie naszej szkoły (Dagmara 4H, Kinga 4H, Marcel 4H, Wiktoria 4H, Aleksandra 4H, Amelia 4OT, Mikołaj 3OTK, Klaudia 3OTK, Zuzanna 3OTK, Oliwia 2KZ, Agata 2GcH, Wiktoria 2GcH) uczestniczyli w szkoleniu MONIN Master Polska w Warszawie. 
Podczas szkolenia zaznajomili się z produktami MONIN i Vitamix, zdegustowali również lemoniady i koktajle stworzone przez prowadzącego szkolenie Pana Marcina.
Uczniowie otrzymali certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu.

423063121_417447030738483_2630566175255030652_n
423568423_921410642641045_4870937811843622266_n
423062972_1078515610113777_6349901539608615636_n
423686876_408697501681981_4554120945283939235_n
423454299_1054857548962511_107214253521004404_n
423062672_362030403339435_8816634116848664789_n
423422289_1634256897402659_5234385438431893343_n
423455135_235666929617197_88945731797912898_n
420518003_276519968671055_8550820347034057910_n
423063029_1438410793740524_4106001804784254029_n
423599926_1461949368086719_4198182413870397092_n
423221327_3617429271859142_7972636504607019655_n
423619464_933356604869295_4766291066224874245_n
423105491_396910859653678_1113045772738134169_n
423542143_773645708036939_3872304729982435465_n
423686777_361758146775273_3880891295368113264_n
423454231_1348177462524598_405522139764899909_n
423105678_1121665582189408_1919475676496339795_n
423455230_954573906087134_256127059617537828_n
423541703_421169853815481_8048401400342766493_n
423062889_922057022527314_8448177661706508253_n
423105536_387180953922558_6313253870774239431_n
423600088_1353050878696158_3439507118185360147_n
423619449_414460644585041_7520411379150965492_n
423147716_930268241616280_6843501437051708846_n
423105885_1061524764916988_347179570417664267_n
423619357_2167001443654340_5574531951759005260_n
423147594_6654442377995394_5093425203396106142_n
423568605_905070224439525_1172700949678817689_n
423062664_957367582574369_3600014976736324737_n
423422736_916165173630887_6576351982957545944_n
423105765_1425071598121859_6587153163001368243_n
Previous Next Play Pause

423568354_874570054469758_2472366757999360371_n
423147633_1119537522532408_5086051234276943820_n
423619284_708594414724000_3771851349552340779_n
423062593_295211676912098_5443141998477491807_n
423221522_1446210102637905_1830461640612521827_n
423686653_1080267813306034_5029976159524921870_n
423568712_1070811854201075_4372476351011886728_n
425420439_922786602971639_847362361262634750_n
423062804_1122150708796309_5831603543684531365_n
423063121_261902566854135_4676583588368854138_n
423686723_1065977891331991_312332558199575889_n
423619654_412108211293945_5278317344181996623_n
423737799_1685196805340894_2664719608518623691_n
423105730_588895260125087_766754571999468576_n
423422597_920521029513963_6065289137377783747_n
423686941_3698620927134622_9712135009047056_n
423147340_1321003111919143_2781924872065656216_n
423472080_1199681044343037_8874724691898184747_n
423619572_701902485163911_3673561388725964028_n
423619315_1096337928174423_5358004878171033036_n
423422256_859184152629651_7660630391761486492_n
423541684_923367589514173_201632092383235560_n
423147252_2240153469650128_4075413020208811046_n
423455069_3645896935677568_4554875013705903172_n
423766310_3689501451328968_3910081190650039431_n
423147753_696896629307185_2846516470228384040_n
423541630_913347893766384_7592396059234601094_n
423619438_378290121613480_2983144051468514910_n
423147284_1549249722527263_9200640757844823493_n
423455132_408814551831060_503213167429652682_n
423599863_1892344257852246_338860126583704478_n
423147368_412457741306447_8160467320981237431_n
423738029_244023552098949_578268178494560364_n
423600111_924129419494045_8574910681976684898_n
423686624_748310163911962_7954095499219975187_n
423062851_373602185471188_2491649494473437698_n
423619654_369444042551160_4549706954262928117_n
423944354_1564297857727132_1019086592980255535_n
423147483_922757906066729_2731297228931105729_n
423105681_1222880619100001_1185932635745531_n
423686782_935621651428782_1076110043200776962_n
423619245_771635831654519_579636304343988873_n
423619671_260010987144379_5334106693021925438_n
423944354_1564297857727132_1019086592980255535_n (1)
423541821_1481049659115137_7488182190431703504_n
423599910_718787057105726_6018944973957344160_n
423541827_339613949067331_4395532119635487125_n
423735814_1043104720089405_4419392241302813757_n

Etap okręgowy Olimpiady Umiejętności Hotelarskich odbył się w naszej szkole.
Był okazją do spotkania przedstawicieli branży hotelarskiej, nauczycieli przedmiotów zawodowych i uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa.
Organizatorem olimpiady jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Partnerem Konsorcjum HO-GA-TUR zrzeszające szkoły kształcące w zawodach z branży hotelarsko-gastronomiczno-turystycznej, współorganizatorem Fundacja Polskie Hotele Niezależne.
Olimpiada ma zasięg ogólnokrajowy i jest organizowana corocznie.
II edycja olimpiady w roku szklonym 2023/2024 odbywa się pod hasłem „Sukces w hotelarstwie to też odkrywanie potrzeb gościa biznesowego”.
Zgodnie z przyjętym regulaminem Olimpiada jest trzystopniowa:
zawody I stopnia – szkolne, odbyły się w każdej szkole, która zgłosiła organizatorowi (SGH) chęć uczestnictwa w Olimpiadzie;
zawody II stopnia – okręgowe odbywają się w 10 okręgach wyznaczonych przez Konsorcjum HO-GA-TUR – Partnera OUH
zawody III stopnia – centralne odbędą się w miejscu ustalonym przez organizatora i współorganizatora Olimpiady.
Laureaci części finałowej zawodów stopnia centralnego otrzymają tytuł Laureata Olimpiady, a uczeń, który otrzyma największą liczbę punktów w zawodach finałowych otrzyma tytuł Mistrza Umiejętności Hotelarskich.
Olimpiada została ujęta w komunikacie MEiN w sprawie wykazu turniejów i olimpiad tematycznych uprawniających do zwolnienia z przystąpienia do części pisemnej egzaminu zawodowego.

9
23
10
4
21
7
3
12
1
16
11
13
28
26
27
5
24
25a
6
17
111
30
31
2
18
Previous Next Play Pause

26
23
10
18
11
1
16
12
4
21
5
30
7
28
24
9
2
31
111
17
13
6
27
3
25a

W czwartek, na lekcji z Panem Zbigniewem Nowocieniem 2 grupa z klasy 1H w ramach ćwiczeń przygotowywała i podawała śniadania proste i złożone.
Uczniowie wykonali m.in. tosty w wersji słodkiej i słonej z serem żółtym i szynką, kawę po turecku i herbatę zieloną, którą serwowali w dzbankach. 

Dnia 19.01.2023 roku klasy czwarte (technik żywienia i usług gastronomicznych, technik hotelarstwa, technik usług kelnerskich) pod opieką Pana Zbigniewa Nowocienia wzięły udział w szkoleniu barmańskim  w Warszawie. Ambasador marki Monin Pan Paweł Jaworski zaprezentował nam ofertę  firmy i z jego pomocą przygotowywaliśmy drinki, lemoniady, kawy oraz herbaty.
Na zakończenie pokazów każdy spróbował swoich sił w byciu barmanem.
Na zakończenie szkolenia odbył się konkurs, w którym mogliśmy wygrać produkty marki Monin. Po krótkim egzaminie każdy otrzymał certyfikat.

4 stycznia 2023r. w Warszawie odbył się Etap Okręgowy XIV Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej.
Naszą szkołę reprezentowały Julia i Paulina z klasy 4H. Tematem przewodnim zmagań była TURYSTYKA ODPOWIEDZIALNA, a uczniowie musieli rozwiązać test składający się z 60 pytań. Niestety nie udało się zakwalifikować do etapu centralnego, ale mimo, iż konkurencja była bardzo wysoka dziewczyny spisały się bardzo dobrze, Julce zabrakło 1 punktu, żeby zmierzyć się w etapie centralnym.
Dziękujemy za włożoną pracę i życzymy dalszych sukcesów.

325088387_2486119438201873_8856587783028622806_n
324442197_946419719694400_841965827256516359_n
Previous Next Play Pause

Back to top