2
3
4

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik usług kelnerskich potrafi:

  • rozróżniać zakłady, usługi gastronomiczne i stosować działania marketingowe związane z ich promocją i sprzedażą
  • dobierać usługi gastronomiczne do oferty zakładów i punktów gastronomicznych z uwzględnieniem segmentacji rynku i działań marketingowych promocyjno-sprzedażowych
  • sporządzać zamówienia, zlecenia/umowy na obsługę kelnerską i usługi gastronomiczne w oparciu o diagnozę potrzeb klienta polsko- i obcojęzycznego
  • tworzyć karty menu, ofertę usług gastronomicznych na potrzeby rozmowy diagnozującej zamówienia
  • przygotować zasoby materialne i osobowe do sporządzania potraw i napojów oraz miejsca dla gości indywidualnych i uczestników usług gastronomicznych zgodnie z normami fakultatywnymi i wskaźnikami, potrzebami gości, zakładowymi standardami, poczuciem estetyki i zachowaniem czystości, porządku
  • kalkulować ceny potraw, napojów, kart menu i usług gastronomicznych
  • planować, organizować stanowiska pracy i działania podejmowane w procesach technologicznych, organizacyjnych i usługowych w gastronomii zgodnie z zasadami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska
  • sporządzać potrawy i napoje części produkcyjnej i usługowej zakładu w oparciu o receptury z wykorzystaniem wyposażenia produkcyjnego i restauracyjnego zgodnie z zasadami technologiczno-technicznymi
  • organizować obsługę kelnerską i obsługiwać gości zgodnie z zamówieniem indywidualnym i zleceniem na usługę gastronomiczną z zastosowaniem różnych metod, technik i stylów obsługi oraz zasadami savoir vivre i protokołem dyplomatycznym
  • posługiwać się językiem obcym w komunikacji z gościem usług gastronomicznych
  • rozliczać usługę kelnerską i gastronomiczną z gościem zleceniodawcą i zakładem zgodnie z zasadami rachunkowości
  • badać jakość i rentowność usług gastronomicznych za pomocą ankiet i wskaźników
  • dobierać i stosować środki ochrony indywidualnej i zbiorowej zgodnie z potrzebami wykonywanych zadań w gastronomii
  • stosować zasady etyki, komunikacji interpersonalnej w relacjach z gośćmi, współpracownikami i przełożonymi
  • stosować akty prawne z zakresu żywienia, bezpieczeństwa zakładu gastronomicznego, jego pracowników, klientów i gości oraz ochrony danych osobowych
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik hotelarstwa potrafi:

  • klasyfikować obiekty hotelarskie i noclegowe
  • wykonywać prace związane z utrzymaniem czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych oraz w części rekreacyjnej obiektu świadczącego usługi hotelarskie
  • przygotowywać jednostki mieszkalne dla gości hotelowych
  • przestrzegać zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości
  • przygotowywać śniadania hotelowe i room-service na zamówienie gościa
  • użytkować sprzęt i urządzenia pomocniczego przygotowania i podawania potraw i napojów śniadaniowych
  • obsługiwać seminaria/konferencje w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • realizować zamówienie gościa na usługi dodatkowe, zgodnie z ofertą obiektu świadczącego usługi hotelarskie
  • przygotowywać oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości
  • stosować zasady rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup zorganizowanych
  • stosować procedury przyjmowania i wykwaterowania gości w recepcji hotelowej
  • dokonywać rezerwacji usług hotelarskich, wykorzystując systemy rezerwacyjne
  • przygotowywać dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich
  • obsługiwać gości w recepcji
  • udzielać informacji w języku polskim i w języku obcym nowożytnym gościom obiektu hotelarskiego
  • sporządzać dokumentację związaną z procedurami check-in i check-out oraz pobytem gościa w hotelu
  • przygotować informacje związane z obsługą gościa dla innych komórek organizacyjnych obiektu
  • przyjmować płatności za realizację usług hotelarskich
  • sporządzać dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości
  • rozliczać zgodnie z procedurami koszty pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik technologii żywności potrafi:

  • planować produkcję produktów i wyrobów cukierniczych, zgodnie z systemami zarządzania jakością i bezpieczeństwem zdrowotnym żywności
  • rozliczać zużycie surowców, dodatków do żywności i materiałów pomocniczych, zgodnie z dokumentacją techniczną, technologiczną i normami produkcji wyrobów cukierniczych
  • określać cechy, właściwości oraz wartość odżywczą wyrobów spożywczych
  • oceniać organoleptycznie jakość surowców, dodatków do żywności, materiałów pomocniczych, półproduktów oraz wyrobów cukierniczych
  • wytwarzać półprodukty cukiernicze, zgodnie z recepturą oraz z systemami zarządzania jakością i bezpieczeństwem zdrowotnym żywności
  • wytwarzać wyroby cukiernicze nietrwałe i trwałe zgodnie z recepturą oraz z systemami zarządzania jakością i bezpieczeństwem zdrowotnym żywności
  • dekorować i konfekcjonować wyroby cukiernicze
  • obsługiwać i konserwować maszyny i urządzenia oraz środki transportu wewnętrznego stosowane w zakładach cukierniczych, zgodnie z instrukcją
  • wykonywać czynności związane z magazynowaniem surowców, dodatków do żywności, półproduktów i wyrobów cukierniczych
  • monitorować i podejmować działania korygujące w procesie produkcji wyrobów spożywczych zgodnie z systemami zapewnienia jakości
  • określać wartość odżywczą wyrobów spożywczych
  • wykonywać badania fizykochemiczne surowców, dodatków do żywności, materiałów pomocniczych, półproduktów i wyrobów spożywczych
  • oceniać jakość surowców, dodatków do żywności, materiałów pomocniczych, półproduktów i wyrobów spożywczych
  • rozliczać zużycie surowców, dodatków do żywności i materiałów pomocniczych do produkcji wyrobów spożywczych
  • określać wydajność produkcji wyrobów spożywczych
  • przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska oraz wymagań ergonomii
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik organizacji turystyki potrafi:

  • organizować działania marketingowe
  • wykorzystywać innowacje technologiczne w branży turystycznej
  • charakteryzować atrakcyjność turystyczną Europy i wybranych krajów świata
  • przygotowywać programy imprez turystycznych
  • dobierać usługi turystyczne w zależności od potrzeb klientów i rodzaju turystyki
  • wykorzystywać programy komputerowe i aplikacje internetowe do planowania imprez turystycznych
  • kalkulować ceny imprez i usług turystycznych
  • sporządzać dokumenty związane z rezerwacją usług i imprez turystycznych
  • udzielać informacji turystycznej podczas obsługi klienta w turystyce w języku polskim i obcym nowożytnym
  • stosować zasady obsługi klienta podczas wykonywania zadań zawodowych
  • prowadzić sprzedaż imprez i usług turystycznych
  • rozliczać koszty imprez i usług turystycznych
  • wykonywać zadania pilota wycieczek oraz przewodnika turystycznego podczas realizacji imprez
  • organizować czas wolny uczestników imprezy turystycznej uwzględniając miejsce jej realizacji
  • posługiwać się językiem obcym zawodowym w stopniu podstawowym
  • przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony środowiska
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik żywienia i usług gastronomicznych potrafi:

  • sporządzać receptury i kalkulację potraw i napojów
  • sporządzać rozchody magazynowe surowców i kosztorysy usług gastronomicznych
  • serwować potrawy i napoje, dobierając zastawę stołową, sprzęt i urządzenia
  • użytkować pomieszczenia zakładu gastronomicznego zgodnie z przeznaczeniem
  • stosować sprzęt i aparaturę kontrolno-pomiarową oraz urządzenia do przechowywania żywności w zakładzie gastronomicznym
  • stosować systemy zarządzania bezpieczeństwem zdrowotnym żywności i kontrolować procesy w produkcji gastronomicznej
  • dokonywać oceny towaroznawczej i organoleptycznej żywności i rozróżniać metody jej utrwalania
  • dobierać i stosować maszyny, urządzenia i drobny sprzęt do procesów technologicznych w gastronomii
  • planować jadłospisy zgodnie z zasadami zdrowego i racjonalnego żywienia
  • określać działanie składników odżywczych i ich wpływ na zmiany zachodzące w organizmie człowieka
  • stosować nowoczesne techniki i metody kulinarne w sporządzaniu potraw dietetycznych i alternatywnego sposobu żywienia
  • przechowywać surowce, półprodukty i wyroby kulinarne
  • planować produkcję gastronomiczną i obliczać zapotrzebowanie na surowce i półprodukty
  • sporządzać rozliczenia finansowe produkcji i sprzedaży usług gastronomicznych i cateringowych
  • sporządzać karty menu z uwzględnieniem informacji dotyczących wartości odżywczej potraw, alergenów i cen
  • stosować i oceniać działania związane z promocją usług gastronomicznych i cateringowych
  • wykazać się kreatywnością w działaniach i otwartością na zmiany
  • przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska oraz wymagań ergonomii
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

Back to top