PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie
technik usług kelnerskich potrafi:
- rozróżniać zakłady, usługi gastronomiczne i stosować działania marketingowe związane z ich promocją i sprzedażą
- dobierać usługi gastronomiczne do oferty zakładów i punktów gastronomicznych z uwzględnieniem segmentacji rynku i działań marketingowych promocyjno-sprzedażowych
- sporządzać zamówienia, zlecenia/umowy na obsługę kelnerską i usługi gastronomiczne w oparciu o diagnozę potrzeb klienta polsko- i obcojęzycznego
- tworzyć karty menu, ofertę usług gastronomicznych na potrzeby rozmowy diagnozującej zamówienia
- przygotować zasoby materialne i osobowe do sporządzania potraw i napojów oraz miejsca dla gości indywidualnych i uczestników usług gastronomicznych zgodnie z normami fakultatywnymi i wskaźnikami, potrzebami gości, zakładowymi standardami, poczuciem estetyki i zachowaniem czystości, porządku
- kalkulować ceny potraw, napojów, kart menu i usług gastronomicznych
- planować, organizować stanowiska pracy i działania podejmowane w procesach technologicznych, organizacyjnych i usługowych w gastronomii zgodnie z zasadami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska
- sporządzać potrawy i napoje części produkcyjnej i usługowej zakładu w oparciu o receptury z wykorzystaniem wyposażenia produkcyjnego i restauracyjnego zgodnie z zasadami technologiczno-technicznymi
- organizować obsługę kelnerską i obsługiwać gości zgodnie z zamówieniem indywidualnym i zleceniem na usługę gastronomiczną z zastosowaniem różnych metod, technik i stylów obsługi oraz zasadami savoir vivre i protokołem dyplomatycznym
- posługiwać się językiem obcym w komunikacji z gościem usług gastronomicznych
- rozliczać usługę kelnerską i gastronomiczną z gościem zleceniodawcą i zakładem zgodnie z zasadami rachunkowości
- badać jakość i rentowność usług gastronomicznych za pomocą ankiet i wskaźników
- dobierać i stosować środki ochrony indywidualnej i zbiorowej zgodnie z potrzebami wykonywanych zadań w gastronomii
- stosować zasady etyki, komunikacji interpersonalnej w relacjach z gośćmi, współpracownikami i przełożonymi
- stosować akty prawne z zakresu żywienia, bezpieczeństwa zakładu gastronomicznego, jego pracowników, klientów i gości oraz ochrony danych osobowych
- przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
- organizować pracę małego zespołu i nią kierować