CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Technik hotelarstwa świadczy usługi kompleksowej obsługi gości w obiekcie hotelowym. Planuje, oferuje, koordynuje oraz wykonuje usługi hotelarskie; ustala zestaw oferowanych usług hotelarskich, sposób ich świadczenia oraz opracowuje politykę handlową; współpracuje z innymi instytucjami oferującymi usługi hotelarskie oraz zbiera opinie o preferencjach klientów, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski. Udziela informacji turystycznej. Sporządza dokumentację rozliczeniową i rezerwacyjną. Utrzymuje porządek w obiekcie hotelowym. Wykonuje prace biurowe.

NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA

  • zdobycie tytułu technika hotelarstwa
  • uzyskanie świadectw potwierdzających kwalifikacje:
    • HGT.03.Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
    • HGT.06.Realizacja usług w recepcji
  • przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach 

W TRAKCIE ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH NAUCZYSZ SIĘ

  • prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich
  • rezerwowania usług hotelarskich
  • utrzymywania czystości i porządku w obiekcie hotelarskim
  • wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji
  • przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE
Technik hotelarstwa powinien charakteryzować się:

  • miłą aparycją, wysoką kulturą osobistą
  • otwartością i gościnnością
  • uprzejmością i cierpliwością
  • komunikatywnością
  • dobrą organizacją pracy
  • umiejętnością harmonijnego współdziałania z innymi
  • asertywnością i odpornością na stres
  • dyskrecją
  • znajomością języków obcych
  • znajomością obsługi komputera, urządzeń cyfrowych, stosowaniem programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań
  • dążeniem do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia umiejętności zawodowych

Kształcenie praktyczne odbywa się w pracowniach szkolnych oraz obiektach świadczących usługi hotelarskie. Na zajęciach praktycznych obowiązuje ubiór "roboczy" i "służbowy" /określony przez nauczycieli przedmiotów zawodowych i statut szkoły/.
Istnieje również możliwość odbycia 3-tygodniowych praktyk we Włoszech, w Hiszpanii lub Portugalii.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możesz pracować zarówno w kraju jak i za granicą. Typowymi miejscami pracy technika hotelarstwa są obiekty bazy noclegowej takie jak: hotele, motele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, uzdrowiska, zajazdy, gościńce, schroniska, kwatery prywatne i inne, a także współczesna baza ruchoma: promowa, żeglugowa, kolejowa, lotnicza i inne. Masz możliwość prowadzenia własnej działalności hotelarskiej lub agroturystycznej.

W czwartek, na lekcji z Panem Zbigniewem Nowocieniem 2 grupa z klasy 1H w ramach ćwiczeń przygotowywała i podawała śniadania proste i złożone.
Uczniowie wykonali m.in. tosty w wersji słodkiej i słonej z serem żółtym i szynką, kawę po turecku i herbatę zieloną, którą serwowali w dzbankach. 

Dnia 19.01.2023 roku klasy czwarte (technik żywienia i usług gastronomicznych, technik hotelarstwa, technik usług kelnerskich) pod opieką Pana Zbigniewa Nowocienia wzięły udział w szkoleniu barmańskim  w Warszawie. Ambasador marki Monin Pan Paweł Jaworski zaprezentował nam ofertę  firmy i z jego pomocą przygotowywaliśmy drinki, lemoniady, kawy oraz herbaty.
Na zakończenie pokazów każdy spróbował swoich sił w byciu barmanem.
Na zakończenie szkolenia odbył się konkurs, w którym mogliśmy wygrać produkty marki Monin. Po krótkim egzaminie każdy otrzymał certyfikat.

1674476011595
1674475882379
1674475882337
1674475986080
1674475882356
1674475882409
1674475882315
1674475932405
Previous Next Play Pause

4 stycznia 2023r. w Warszawie odbył się Etap Okręgowy XIV Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej.
Naszą szkołę reprezentowały Julia i Paulina z klasy 4H. Tematem przewodnim zmagań była TURYSTYKA ODPOWIEDZIALNA, a uczniowie musieli rozwiązać test składający się z 60 pytań. Niestety nie udało się zakwalifikować do etapu centralnego, ale mimo, iż konkurencja była bardzo wysoka dziewczyny spisały się bardzo dobrze, Julce zabrakło 1 punktu, żeby zmierzyć się w etapie centralnym.
Dziękujemy za włożoną pracę i życzymy dalszych sukcesów.

324442197_946419719694400_841965827256516359_n
325088387_2486119438201873_8856587783028622806_n
Previous Next Play Pause

W dniach 7-9 listopada klasa 4H postanowiła odwiedzić przepiękne miasto Kraków oraz spędzić razem cudowny czas.
Pierwszego dnia byliśmy na Wzgórzu Wawelskim, które należy do najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej odwiedzanych zabytków Krakowa. Obejrzeliśmy wystawę „Wawel zaginiony”, która ukazuje architekturę oraz historię średniowiecznego Wzgórza Wawelskiego. Oprócz szczątków dawnych budowli można spotkać tu liczne zabytki odnalezione podczas prac wykopaliskowych.
Przespacerowaliśmy się również po dziedzińcu Wawelskim ścieżkami królewskimi i oczywiście zrobiliśmy prześliczne pamiątkowe zdjęcia.

315527342_678688970265029_8712970718894471857_n
314028412_495232385968524_4970973326403433658_n
315524138_837976757551308_2152464401390719268_n
314369716_460934872775097_1512324524010401313_n
315521676_2443850379087495_6905361829903888183_n
315517871_1155493078702097_7579086926262930198_n
315523449_1286704135461621_4557535746136215515_n
315518364_537368324862020_5607767242270866376_n
315104575_2009724055901402_9121295949307839251_n
Previous Next Play Pause

Po Wawelu przeszliśmy na Rynek i z Panią Elą, naszym przewodnikiem poznaliśmy historię Krakowa zwiedzając wystawę „Rynek podziemny”. Wędrowaliśmy pod ziemią wokół Sukiennic szklanymi pochylniami i kładkami, zawieszonymi ponad zachowanymi średniowiecznymi traktami, z których najstarsze datuje się na XI wiek.

315205043_3303602606577103_2281714444821076008_n
315203422_672571127719853_1711098044334963993_n
315264778_1379974569199131_6537933703207930975_n
Previous Next Play Pause

Drugiego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od Placu Matejki, którego centralnym elementem jest pomnik Grunwaldzki, potem Barbakan i Brama Floriańska. Ulicą Floriańską doszliśmy do Domu Jana Matejki, gdzie urodził się, mieszkał i pracował najsłynniejszy polski malarz historyczny XIX wieku. Potem już spacerkiem na Rynek i tam Kościół Mariacki i Sukiennice.

315521161_663894388798593_7489952393476753173_n
315522086_2305899789561443_1401117218648151863_n
315519904_1128557514497897_183908506577112778_n
315518824_554158113236107_8479718232034950253_n
315523607_3401287876863775_6055604426568697148_n
315527167_659173579010801_5875040185741462969_n
315501607_653684972899167_5963985816580347831_n
314391512_5536979509726478_5638391869070852105_n
315530880_836536930826494_920843098545344618_n
Previous Next Play Pause

Ale, żeby nie było tylko przyjemnie troszkę „popracowaliśmy”. Poznaliśmy strukturę i zasadę funkcjonowania dwóch krakowskich hoteli, GoldenTulip- 4-gwiazdkowy hotel położony w samym sercu krakowskiego Kazimierza oraz Hotel Pod Różą – pięciogwiazdkowy, najstarszy hotel w Krakowie, mieszczący się w dawnym, renesansowym pałacu Prospera Provany, dworzanina królowej Bony. 

315516784_687280216039947_692269966629251523_n
315517845_843139406737679_7509047418377822085_n
315520446_1188389828415877_5064817137241697789_n
314794723_659055225807765_1646138686480376093_n
315523322_1168993550400603_307317567907350332_n
315111727_1451641195326443_2168403387052995056_n
314915862_2337428729760535_8722501673479065083_n
315520453_532875602183048_7425555604413679943_n
315002572_2930184163953097_4515376947819752022_n
315528722_3338408233063500_645858363116053870_n
Previous Next Play Pause

Ostatniego, trzeciego dnia udaliśmy się na Plac Nowy, popularnie zwany Żydowskim – plac na krakowskim Kazimierzu. Na środku placu znajduje się tzw. okrąglak zwany przez okolicznych mieszkańców rondlem, gdzie posmakowaliśmy najlepsze w Krakowie zapiekanki.
Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i nasza wycieczka również dobiegła końca. Jestem pewna, że wszyscy będziemy ją wspominać jako cudownie spędzony wspólnie czas. Niektórzy to nawet zawarli nowe znajomości :)

 

314872979_1095438704474989_8629756871727936267_n
314921094_858264062018783_228284216670646777_n
315441059_1286151065512364_4325524748166339744_n
315521757_851874499184215_1254853186694661476_n
314930598_3362810483954216_232281938828534316_n
315100579_5732408510152297_1427629299631451598_n
315519914_468787472017724_7738564676315685393_n
Previous Next Play Pause

W programie wizyta na strzelnicy - instruktaż stanowiskowy bezpiecznego posługiwania się bronią, próbne strzelanie i strzelanie na ocenę. A potem ognisko z pieczeniem kiełbasek.
Deszcz nam niestraszny, pięknie się moknie w dobrym towarzystwie.

1666270986216
1666270908625
1666270986264
1666270908660
1666254092852
1666253556237
1666254092872
1666270986246
1666253193182 (1)
1666253556258
1666270908643
fota 1
1666270986230
1666270851947
1666254092862
1666253556212
Previous Next Play Pause

1666254092862
1666254092852
1666270986246
1666270986264
1666270908643
1666270986216
1666270908625
1666270851947
1666253556237
1666253193182 (1)
1666270986230
1666253556258
1666270908660
fota 1
1666253556212
1666254092872

Corocznie w dniu 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków. W naszej szkole święto języków celebrowaliśmy przez cały tydzień. Promowaliśmy szczególnie naukę angielskiego, niemieckiego i francuskiego na wiele sposobów.
Każdego dnia pomiędzy 26 a 30 września odbywały się prezentacje, pokazy, konkursy i quizy promujące języki i kulturę krajów europejskich. Uczniowie śpiewali karaoke, czytali łamańce językowe, przebierali się za charakterystyczne postacie kojarzone z danym krajem.
Uczniowie klas pierwszych przygotowali stoiska z prezentacjami wylosowanych wcześniej państw: Chorwacja - 1ka, Dania - 1c, Finlandia - 1ckp, Estonia - 1Gb, Portugalia - 1Z, Litwa -1K, Węgry - 1GcH, Rumunia - 1OT, Belgia - 1Ga, Grecja 1H, Ukraina - 1GcH.
Na bogato przyozdobionych stoiskach ich opiekunowie nie tylko zachęcali do nauki danego języka, ucząc podstawowych zwrotów z życia codziennego, ale również przybliżali elementy kultury wybranego kraju. Społeczność szkolna miała okazję usłyszeć m.in. podstawowe zwroty grzecznościowe po węgiersku, litewsku, łotewsku czy rumuńsku. Elementem każdej prezentacji były przysmaki kuchni poszczególnych krajów, które cieszyły się dużym powodzeniem wśród uczniów.
Każdego dnia w czasie przerw towarzyszyła nam różnorodna muzyka w różnych językach, a zwolennicy tańca mogli przyłączyć się do wspólnej zabawy tańcząc „Belgijkę”.

17
19
33
IMG_20220929_102938
28
27
IMG_20220929_105737
34
9
IMG_20220929_110246
IMG_20220929_105953
4
5
39
21
14
8
1
IMG_20220929_105940
IMG_20220929_105714
41
IMG_20220929_103105
32
IMG_20220929_102437
18
img_20220930_115058
IMG_20220929_105722
40
7
35
12
25
IMG_20220929_104931
26
16
IMG_20220929_104809
6
IMG_20220929_102917
IMG_20220929_105720
IMG_20220929_102802
2
22
30
11
10
IMG_20220929_104918
36
20
3
IMG_20220929_110021

Olkusz - Auschwitz

IMG_3435
IMG_3429
IMG_20220526_141848
IMG_3433
IMG_20220526_141517
IMG_20220526_141452
IMG_3430
Previous Next Play Pause

Back to top