3
4
2

Nauka i doskonalenie jazdy na łyżwach jest okupiona upadkami i siniakami, ale na szczęście niegroźnymi. Dla wszystkich jest to świetna zabawa i aktywność fizyczna, która jest wszystkim bardzo potrzebna, zwłaszcza w czasach wielogodzinnego przesiadywania przed komputerem, tabletem i telefonem.

473070358_3086571888147721_7612255961636201048_n
473069188_1587792558539994_7481517082336657568_n
473064786_1369100954147851_8666689236868840653_n
473007553_799630745662334_668074798242885012_n
473166575_569426195928669_3183954819091430476_n
472793594_1142070100832197_9104743271815906417_n
472054899_1113948360469553_4574982117092935385_n
462583667_1120051702856320_3994315764437717456_n
473278268_528874730206758_340119082273408211_n
473288732_2453284288397220_4544106193526925933_n
472743877_573846748859008_3534562434948233674_n
473014775_916547916932477_6598565773627710867_n
473070802_583485711153343_5198200843641511856_n
473683121_998401835449072_941207068494572984_n
472888047_9283530101706904_4603349572744900273_n

to hasło XII edycji Olimpiady Wiedzy o Turystyce.
Parki rozrywki – obiekty niezwykłe, oferujące różnorodne atrakcje, które mają na celu zapewnienie zabawy i rozrywki, w których każdy niezależnie od wieku może doświadczyć fantastycznej przygody. Są to specjalnie zaplanowane i kompleksowo zagospodarowane przestrzenie, dysponujące świetnymi warunkami do rekreacji, bezpiecznego wypoczynku i urozmaiconych aktywności na świeżym powietrzu. Tworzą magiczne strefy zabawy (dla dzieci, młodzieży i dorosłych), są pełne spektakularnych atrakcji oraz innych niesamowitych form rozrywki, przez co zapewniają niezapomniane przeżycia. Atmosferę miejsca dopełniają ciekawe dekoracje i stylizacje, fantastyczne postacie, wyjątkowe pokazy i widowiska, ekscytujące atrakcje i niespodzianki. Kluczem do sukcesu, poza świetną i przemyślaną organizacją, jest również profesjonalna kadra zapewniająca wysoką jakość obsługi i świadczonych usług. Dobrze przygotowana oferta nawet dla najbardziej wymagających klientów sprawia, że mogą w pełni cieszyć się i korzystać z uroków zabawy.

W tym roku w etapie centralnym naszą szkołę reprezentowały Julia i Oliwia. Dziewczyny rozwiązywały test i zadanie o tematyce związanej m.in. z parkami rozrywki.
Zadaniem finalistów będzie zaprezentowanie własnego pomysłu na nową atrakcję turystyczną w formie parku rozrywki/parku tematycznego wraz z określeniem jego zagospodarowania turystycznego. Uczestnicy będą musieli wykazać, że wykreowany przez nich pomysł dostarczy turystom wielu doświadczeń, niezapomnianych wrażeń oraz stanie się atrakcyjnym elementem imprezy turystycznej oraz regionu.
Życzymy powodzenia:)


  

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Technik organizacji turystyki organizuje działalność turystyczną, imprezy i usługi turystyczno-rekreacyjne, obsługuje klientów korzystających z usług turystycznych, prowadzi informację turystyczną, stosuje przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, posługuje się językiem obcym podczas organizacji i realizacji imprez turystycznych, organizuje prace zespołu i współpracuje z organizatorami ruchu turystycznego. Sporządza dokumentację rozliczeniową i rezerwacyjną. Wykonuje prace biurowe. Realizuje zadania w systemach rezerwacyjnych, prowadzi także działania marketingowe na rzecz turystyki. Dba o jakość świadczonych usług i zadowolenie klienta.

NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA

  • uzyskanie certyfikatu kwalifikacji zawodowej:
    • HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych
    • HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych
  • uzyskanie dyplomu zawodowego po zdaniu egzaminu zawodowego w zakresie w.w. kwalifikacji i ukończeniu szkoły
  • przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach

W TRAKCIE ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH NAUCZYSZ SIĘ

  • organizowania działalności turystycznej
  • organizowania imprez i usług turystycznych
  • obsługiwania klientów korzystających z usług turystycznych
  • rozliczania imprez i usług turystycznych 

NAUCZANE JĘZYKI OBCE

język angielski (pierwszy, kontynuacja, 3h/3h/3h/4h/5h)
język niemiecki (drugi, początkujący, 2h/2h/2h/1h/1h)
język zawodowy angielski
język migowy
język hiszpański podstawy

INNOWACJE

Flight attendant (stewardessa/steward) – praca personelu pokładowego
Spacerkiem po Europie - przewodnik po Europie w j. angielskim w klasie trzeciej (na zajęciach pracowni geografii turystycznej)
Dove vai udzielanie informacji w języku włoskim w klasie trzeciej (na zajęciach organizacji informacji turystycznej)

PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE
Technik organizacji turystyki powinien charakteryzować się:

  • miłą aparycją, wysoką kulturą osobistą
  • otwartością i gościnnością
  • uprzejmością i cierpliwością
  • komunikatywnością
  • dobrą organizacją pracy
  • umiejętnością harmonijnego współdziałania z innymi
  • wytrwałością w działaniu
  • kreatywnością
  • asertywnością i odpornością na stres
  • znajomością języków obcych
  • znajomością obsługi komputera, urządzeń cyfrowych, stosowaniem programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań
  • dążeniem do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia umiejętności zawodowych

Kształcenie praktyczne odbywa się w pracowniach szkolnych i obiektach świadczących usługi turystyczne. Na zajęciach praktycznych obowiązuje ubiór "roboczy" i "służbowy" /określony przez nauczycieli przedmiotów zawodowych i statut szkoły/.
Istnieje również możliwość odbycia 3-tygodniowych praktyk we Włoszech, w Hiszpanii lub Portugalii.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możesz pracować zarówno w kraju jak i za granicą jako pracownik biura podróży, izby turystyki lub punktu informacji turystycznej, organizator wyjazdów turystycznych, kierownik wycieczek, sprzedawca produktów turystycznych, przewodnik turystyczny, pilot wycieczek, stewardessa/steward, animator czasu wolnego. Możesz pracować także w hotelach, agroturystyce, klubach, stowarzyszeniach i innych organizacjach zajmujących się wspieraniem i rozwojem turystyki.

PROFIL UMIEJETNOŚCI I KOMPETENCJI
Posiadacz dyplomu zawodowego w zawodzie

technik organizacji turystyki potrafi:

  • organizować działania marketingowe
  • wykorzystywać innowacje technologiczne w branży turystycznej
  • charakteryzować atrakcyjność turystyczną Europy i wybranych krajów świata
  • przygotowywać programy imprez turystycznych
  • dobierać usługi turystyczne w zależności od potrzeb klientów i rodzaju turystyki
  • wykorzystywać programy komputerowe i aplikacje internetowe do planowania imprez turystycznych
  • kalkulować ceny imprez i usług turystycznych
  • sporządzać dokumenty związane z rezerwacją usług i imprez turystycznych
  • udzielać informacji turystycznej podczas obsługi klienta w turystyce w języku polskim i obcym nowożytnym
  • stosować zasady obsługi klienta podczas wykonywania zadań zawodowych
  • prowadzić sprzedaż imprez i usług turystycznych
  • rozliczać koszty imprez i usług turystycznych
  • wykonywać zadania pilota wycieczek oraz przewodnika turystycznego podczas realizacji imprez
  • organizować czas wolny uczestników imprezy turystycznej uwzględniając miejsce jej realizacji
  • posługiwać się językiem obcym zawodowym w stopniu podstawowym
  • przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony środowiska
  • przestrzegać zasad kultury i etyki zawodowej w komunikacji z innymi osobami
  • organizować pracę małego zespołu i nią kierować

 W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie szkół średnich biorą udział w XI Olimpiadzie Wiedzy o Turystyce, której tematem przewodnim jest niematerialne dziedzictwo kulturowe w turystyce. Pretekstem do podjęcia takiego tematu są obchodzone w 2023 r. dwa jubileusze: 20-lecia przyjęcia Konwencji UNESCO w sprawie ochrony niematerialnego dziedzictwa kulturowego i 10-lecia Krajowej listy niematerialnego dziedzictwa kulturowego. Wydarzeniom tym towarzyszy wędrująca po Polsce plenerowa wystawa czasowa Tradycje od pokoleń. Niematerialne dziedzictwo kulturowe w Polsce, podczas której organizowane są liczne wydarzenia dodatkowe.
Celem organizatorów XI Olimpiady Wiedzy o Turystyce, która zostanie zorganizowana pod hasłem „W poszukiwaniu tradycji – dziedzictwo niematerialne w turystyce”, jest zainteresowanie uczestników poznaniem dziedzictwa, zwłaszcza własnego regionu, jak również zaangażowanie ich w przekaz międzypokoleniowy poprzez bezpośredni kontakt ze wspólnotami depozytariuszy tradycji oraz dbałość o pamięć i zachowanie lokalnych zwyczajów. Uczestnicy XI Olimpiady będą mieli możliwość podzielenia się swoją wiedzą oraz doświadczeniem z zakresu niematerialnego dziedzictwa kulturowego, w tym z tradycjami, zwyczajami, obrzędami czy też umiejętnościami. W etapie okręgowym, który odbył się w Warszawie w dniu 04.01.2024 roku naszą szkołę reprezentowały Maja z klasy 2OT i Julia z klasy 3OT.
Opiekun mgr Ewa Guść

404522886_1348037722540933_2203747352461747330_n
404600243_334026832932788_8853478265860898120_n
Previous Next Play Pause

fot. E. Miedziocha, O. Krzyczkowska, A. Słabosz, A. Górnik

343715990_1417179525679946_2305495386546529090_n
350369881_755087639678777_6792548879866539156_n
346132406_955009582303725_1239764074604704017_n
343600904_994036988707765_3608595005443414986_n
350356989_813906013078599_4101510581812101191_n
349556745_3614937698730127_4537435063937001915_n
345156385_581651383854931_5761812568360205282_n
350362149_793877372099248_6968175474427780234_n
343765099_1003129177725503_1360049160104002812_n
349213696_627539019000072_281028383043150106_n
a
343552280_630842118619982_3107406337438248751_n
349285013_790826665962310_7989138801274426020_n
350371965_278195814653812_2450383517173473904_n
344775220_1621296071684513_3994757580168398354_n
350357454_176581045065758_8131043254820527856_n
350059260_994705115053301_7681357739264831269_n
349298104_282441554130943_3349057929594187008_n
350344900_671254018148148_9127445169942940284_n
349543945_176433755383298_5281063247438326879_n
349611047_6213073312140390_2326798076726684848_n
344711204_1033946957566885_4189115796465150295_n
349724003_2162461643947465_3193491947517122941_n
344790511_1304728367060850_2439075064928761529_n
350256802_638579091466325_1579913791730072043_n
343287410_1199373980774372_8764314814257093728_n
344789784_974702013878646_3736092963279392282_n
350312466_1429265294501204_7633962225245317095_n
345023844_584961253616840_1496888477783793928_n
346155118_628827562488805_4439806226216048099_n
350023317_1223461908309952_8236492698410556813_n
349212300_954563429125756_8741292997990237217_n
350372270_6367469413299976_1229625509088150052_n
349268360_932326881402998_2533145054056477016_n
344799540_719710876573676_9010905470724650283_n
349560737_913191656426550_5301176111367016417_n (1)
344783135_793337028990655_6093429188195204300_n
343725030_204800489102281_1326855670734163051_n
349215119_183016531381643_658942099453114055_n
349212129_643840800452547_7312921011336752268_n
343442883_998106794687153_876806649482603627_n
349224355_224572593657884_388779159006556548_n
350205879_958443378824177_2943783269967553968_n
349520032_1983623615306170_7610441233748751788_n
343725036_259429336569420_6218304676063318067_n
346163470_266486985839219_7067409260305205244_n
349207543_233803389285485_1827427001622535729_n
346130740_213425068151959_1660141363388215479_n
350356419_980940746264738_3218528752187359025_n
346123149_784855813341897_4303586918347268807_n

Back to top